Ruilen en Retourneren

Niet tevreden met je aankoop? Als het product niet aan je wensen voldoet, of je wilt toch liever een ander product of oplossing, neem dan even contact met ons op. Wij zullen met je overleggen wat de beste manier is om het product om te ruilen.

Ruilen in de winkel

Ruilen in de winkel is het eenvoudigst. Je wordt persoonlijk geholpen bij het uitzoeken van een vervangend product of oplossing en je kunt het eventuele verschil in prijs direct afrekenen. Neem bij het ruilen altijd je aankoopbewijs mee.

Ruilen per post

Om een product per post te ruilen of te retourneren kun je gebruik maken van het retourformulier dat is meegeleverd met je bestelling. Geef hierop met welk product je graag je geleverde product wilt ruilen.

Ruilen of retourneren van een internetbestelling

Bij online aankopen heb je recht op een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen. Je hebt dus 14 kalenderdagen de tijd om - zonder opgave van redenen - van de aankoop af te zien. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het bestelde product. Om die reden kun je bij ons binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling, een artikel retour sturen of ruilen voor een ander product.

Uitzondering hierbij zijn speciaal voor jou geassembleerde producten. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit. Op deze pagina lees je meer over het herroepingsrecht. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht kun je gebruik maken van het bij uw bestelling meegeleverde retourformulier.

Kosten ruilen of retourneren

Bij het retour sturen van een aankoop waar je niet tevreden over bent, dien je als afzender zelf de verzendkosten te betalen. Indien wij u een defect product hebben geleverd, zullen wij deze kosten voor onze rekening nemen middels een creditering na ontvangst van het product.