Bestelling plaatsen

Cameraland.nl is een webshop waar je 24 uur per dag gedurende 7 dagen per week online producten kan bestellen. Snel, gemakkelijk en voordelig!

Hieronder vind je een uitleg van het bestelproces bij cameraland.nl. Zo weet je precies welke stappen en keuzes je kunt verwachten bij het bestellen van een of meerdere producten.

Voorafgaand aan het bestelproces

Op zoek naar een specifiek product? Dan kun je in het linkermenu van onze website een keuze maken uit de producten. Dit menu werkt op basis van filters, waardoor het aantal resultaten beperkter en dus overzichtelijker wordt.

Voorbeeld:
Stel, je zoekt een camera. In het linkermenu kies je dan eerst voor de categorie camera waar je naar zoekt, bijvoorbeeld een foto- of een videocamera. Binnen de gekozen categorie kun je daarna voor een subcategorie kiezen. Vervolgens kan je in de linkerkolom de zoekresultaten verder filteren door de desgewenste specificaties op te geven, zoals prijs en merk. Je krijgt nu een overzicht van alle camera's met jouw gekozen kenmerken.

Bestellen

Heb je het product naar keuze gevonden? Dan kun je deze online bestellen. Op de pagina van het product klik je op de groene knop In winkelwagen. Je komt nu automatisch in je online winkelwagen. Je kan ervoor kiezen om verder te winkelen of om direct af te rekenen..

Stap 1: Overzicht winkelmand

Nadat je op de groene knop In winkelwagen hebt geklikt, kom je terecht in het overzicht van je winkelwagen. Je kan ook op het winkelwagen icoontje rechtsboven aan de webpagina klikken. Controleer en/of wijzig de producten en aantallen. Bovendien kan je bij apparatuur ervoor kiezen om er een verzekering bij te bestellen of niet. Zodra je klaar bent, klik je op de groene knop Verder met bestellen.

Stap 2: Persoonlijke gegevens, Verzending, Betaalmethode & Controleer gegevens

Op deze pagina kun je ervoor kiezen om in te loggen of om je factuuradres op te geven (het is tevens niet verplicht om een account aan te maken). Eventueel kun je een apart verzendadres opgeven door Verzenden naar dit adres uit te vinken. Daarnaast kies je hier de manier van verzenden, je betaalmethode en controleer je nogmaals je bestelling. Je kan uit de volgende betaalmethoden kiezen:

  • iDEAL
  • Bankoverschrijving (verwerking duurt 1-3 werkdagen)
  • In3 - In 3 keer betalen
  • Creditcard (Mastercard en Visa Card)
  • Bancontact / MisterCash
  • PayPal
  • Afterpay
  • Klarna

Tot slot vink je de box Ik accepteer de Algemene voorwaarden en heb mijn gegevens goed gecontroleerd aan en klik je op de groene knop Bestelling afrekenen.

Stap 3: Betaling & Afronding

Als je hebt gekozen voor de betaalopties iDEAL of bankoverschrijving, wordt je direct doorgeleid naar de door jou gekozen betaaloptie. Doorloop de stappen van deze betaaloptie om de betaling af te ronden. Zodra de betaling is afgerond, ontvang je een ordernummer en een e-mail ter bevestiging met de details van je bestelling en een link om de voortgang te kunnen volgen.

Na afronding van je bestelling komt deze bij ons binnen. Wij controleren de betaling, en wanneer we deze hebben ontvangen gaan we over tot levering.

Voorraad status artikelen

De voorraadstatus op onze website wordt actueel gehouden door middel van een geautomatiseerd systeem dat de beschikbaarheid van producten bijhoudt. Hierdoor weet je altijd of het product dat je wil bestellen op voorraad is.

We gebruiken verschillende statussen op de productpagina's, dit om zo goed mogelijk duidelijk te kunnen maken wat de levertijd is.

Direct leverbaar
Wanneer een product direct leverbaar is, hebben we er één of meer van op voorraad in onze winkel. Deze worden, nadat deze besteld zijn, zo snel mogelijk verwerkt voor verzending of klaargezet voor afhalen. Ben je van plan meerdere van deze artikelen te bestellen, neem dan even contact op om te vragen of wij de gewenste hoeveelheid direct kunnen leveren.

Direct leverbaar(Alleen online)
In dit geval is er geen voorraad in de winkel, maar is het artikel alleen op voorraad in ons externe magazijn. Wanneer deze wordt besteld, zetten wij het direct klaar voor verzending. Ben je van plan meerdere van deze artikelen te bestellen, neem dan even contact op of wij de gewenste hoeveelheid direct kunnen leveren.

Nog één stuk op voorraad
Deze status houdt in dat er nog één exemplaar beschikbaar is in de winkel.

Nog één stuk op voorraad (alleen online verkrijgbaar)
Deze status houdt in dat er nog één exemplaar beschikbaar is in ons externe magazijn.

Levertijd 3 tot 7 dagen (alleen online verkrijgbaar)
Dit houdt in dat het artikel niet direct leverbaar is vanuit onze winkel of vanuit ons externe magazijn. Er staat bij het artikel vermeld wat de verwachte levertijd is. Let wel: Deze levertijd is in werkdagen.

Tijdelijk niet leverbaar.

Deze artikelen hebben een onbekende levertijd. Het is wel mogelijk deze te bestellen via onze website, maar wij kunnen niet vooraf aangeven hoelang het duurt voordat deze worden geleverd.

Op bestelling.
Dit betreft artikelen die in overleg besteld kunnen worden, neem hiervoor contact op met de klantenservice of met onze zakelijke afdeling.

Nieuw product

Deze artikelen zijn nieuw bij ons in het assortiment, de levertijd is niet altijd bekend bij introductie.

Leverbaar vanaf
Hier geven wij aan wanneer we verwachten dat de producten leverbaar worden. Het is mogelijk deze te bestellen, waardoor de eerste leveringen gelijk naar je toegestuurd worden.

Het artikel is niet op voorraad
Je kunt dit artikel bestellen via onze webwinkel. Zodra het artikel weer op voorraad is, zal het naar je verzonden worden. Door bij diverse leveranciers te bestellen, proberen wij levertijden zoveel mogelijk te beperken.

Annuleren

Heb je een bestelling geplaatst, maar wil je deze annuleren? Geef dit dan tijdig door via klantenservice@cameraland.nl of 088 5150100. Als je de bestelling annuleert voor deze verzonden is, zijn hier geen kosten aan verbonden.

BTW-VRIJE LEVERING (INTRACOMMUNAUTAIRE LEVERING)

Heb je een bedrijf dat gevestigd is binnen een van de EU-lidstaten maar buiten Nederland, dan bieden wij de mogelijkheid om tegen 0% btw te leveren. Hier hebben wij de volgende documenten voor nodig:

  • Het btw-nummer van het bedrijf;
  • Inschrijving Kamer van Koophandel in het betreffende land;
  • Bewijs van aflevering.

Wij kunnen de producten alleen leveren aan het adres waarop het bedrijf gevestigd is.

Hoe werkt het?
Plaats via onze website een bestelling, je ziet hierbij alles gewoon inclusief btw. Neem na betaling contact met ons op. Nadat wij je documenten en je btw-nummer hebben gecontroleerd, storten wij het BTW-bedrag terug en zorgen indien gewenst voor een correcte factuur.

Vragen over online bestellen

Indien je vragen hebt over het bestelproces, stel ze via info@cameraland.nl, 088 5150100 of een chatbericht op onze website.