Review Sony A7 Serie

Vloeken in de kerk, fotograferen met een Sony.

Als je vroeger als beroepsfotograaf met een Sony camera aan kwam zetten, stond dat gelijk aan vloeken in de kerk. Ik ga in deze review onderzoeken of dat nog steeds zo is. Hiervoor zal ik gaan fotograferen met een Sony A7 s II in een over de top katholieke kerk in Krakow, Polen. “En waarom dan met een camera die bekend staat om zijn videokwaliteit?” Omdat iedereen die mij kent weet dat ik anders ben dan anderen en omdat alle andere reviews ooit al eens gemaakt zijn. De complete Sony A-7 serie is wellicht de meest besproken camera serie op het internet. Dit komt doordat het een nieuw concept is, het van het merk Sony komt (waardoor iedereen hier dus iets negatiefs over probeert te vinden) en omdat alle vooroordelen op de schop moesten.

Vanaf de introductie van de eerste camera uit de Sony A7 serie heb ik vrijwel alle A7 modellen wel eens mee op pad gehad. Al deze modellen zullen dan ook in deze review aan de orde komen.

Met een A7 s II drie dagen naar Krakow

Ik ga voor drie dagen Krakow, een prachtige historische stad in het zuiden van Polen, waar een vriend van mij trouwt. Hoewel het bruidspaar een beroepsfotograaf en cameraman ingehuurd heeft, lijkt het mij leuk om ook wat foto’s van de trouwerij te nemen. Per slot van rekening ben ik zo enige decennia geleden mijn carriere binnen de fotografie begonnen.

Wat neem ik mee? Lastige keuze, we hebben in onze winkel immers honderden camera’s en lenzen op voorraad. Uiteindelijk kies ik voor een  Sony A7 s II, een camera die bekend staat om zijn lage ruisniveau. 12.2 megapixels lijkt mij meer dan voldoende en de vijf-assige beeldstabilisatie helpt goed bij de te verwachten lange sluitertijden.